8e dag

3 augustus 2021 - Geldermalsen, Nederland

En terug naar waar ik ooit gestopt ben in Geldermalsen.

Ik vond dit niet zo'n interessante plaats en ben er eigenlijk voor mijn gevoel blijven steken, inmiddels al bijna 2 jaar, dus nu gauw eruit.

Ik wil graag van Geldermalsen naar Den Bosch. Dat is 30 km.  Dan moet ik dat wel in 2 dagen doen 30 op 1 dag dat gaat me niet lukken.

Ik kan geen redelijk geprijsde overnachting vinden, dus heb ik besloten toch maar weer 1 dag te gaan. Even kijken hoe ver ik zal komen.

Geldermalsen uit, gelukkig eindelijk! Veel weilanden en ook fruitboomgaarden. Ook kersen, ik heb een bakje gekocht.

De Martinus Nijhofbrug. Jeetje wat druk en wat een kabaal en metaal geweld. Ik voel me er niet prettig en niet veilig. De brug over moet ik gelijk op de dijk een trap af en loop ik Zaltbommel binnen. De trap af doet behoorlijk pijn aan mijn knieën, zo erg heb ik het nog nooit gehad.

Ik ben in Zaltbommel en zie voor het eerst de Jacobsroute sticker op een paal. Wat een prachtig mooie plaats is Zaltbommel.

Helaas heb ik teveel pijn in mijn rug en benen om meer kilometers te lopen. Ik ben nog mooi op tijd om binnen het daluur terug naar huis te treinen.

Sorry Zaltbommel. De plaats heeft veel moois te bezichtigen. Ik moet er maar eens terugkomen.