Rembrandt langs de Amstel

20 juli 2019 - Hilversum, Nederland

Ik kom nog even terug op dat beeld van Rembrandt welke ik onderweg tegenkwam en waar ik een foto van gemaakt heb. Ik heb het gegoogeld. Rembrandt ging regelmatig de stad uit om te schetsen in de natuur. Hij werd veel gezien langs de Amstel en voor zijn 300 jarig overlijdensdag is dit beeld daar onthuld, Rembrandt schetsend aan de Amstel. Ik had ook een foto gemaakt van de omval zoals hij er nu uitzien, met de hoogste toren naar Rembrandt vernoemd. Hij heeft een ets gemaakt van hoe het er toen uit zag, als je goed kijkt zie je inderdaad het vrijende paartje onder de boom. Een schilderij (1638-1640) naar de zuidelijke richting waarop je de kerktoren van Ouderkerk kunt zien.

Ik heb wel de obelisk gezien die de grens van Amsterdam aangeeft. Maar het werd te donker om daar een duidelijke foto van te maken. Die zal ik ook nog even googelen en erbij plaatsen.

En dat alles maakt dat ik gauw weer op pad wil. Nieuwe dingen ontdekken en genieten van de natuur, de rust, de vrijheid. Ik heb helaas pijn onder de rechterknie langs of achter mijn scheenbeen. Ik heb geen idee wat het is waar het door veroorzaakt wordt. Dat wil ik toch wel graag weten. Maar ik denk dat ik ondanks dat...., er toch morgen weer opuit ga.