De mens heeft ook veel moois gecreeerd. Dit is mijn 4e dag.

3 augustus 2019 - Hilversum, Nederland

De 4e dag van mijn wandelcamino van Brooklyn/ Breukelen naar Utrecht.

Heerlijk wandelweer ik ben op tijd van huis gegaan want het zou smiddags warmer worden. Gelukkig viel dat nogal mee. Ik vervolg mijn wandeltocht langs de Vecht. Wat is het daar toch mooi, statige landhuizen, vaak met theehuis en kasteeltjes. Ik ben niet langs de waterlinie gegaan. Dat was een omweg en ik was bang dat ik dan Utrecht centrum niet zou halen, wat mijn doel was vandaag. Veel vriendelijke blije mensen. Ze zeggen gedag. Ja wat wil je als je in zo’n omgeving woont, daar wordt je wel blij van. Eerst weer de Brooklynbridge, nabij Guntherstein met de hoefslagpaal er voor. Kasteel Nijenrode, een gietijzeren theekoepel uit de 17e eeuw. De hervormde kerk in Oud Zuilen voor het slot. En maar verder over het zandpad. Een leuk gesprek gehad met een, met pensioen zijnde, fietser die nooit thuis is, maar aldoor een reden heeft om lange fietstochten te maken. Fietst de hele wereld over, mooi hoor. En toen liep ik Utrecht binnen. En het was totaal niet wat ik verwacht had. Stom hè, dat je je daar vantevoren een voorstelling van maakt. Je loopt langs Overvecht. Nou, ik zag niets van Overvecht zoals ik het me in gedachten had. Het was een fantastische route nog steeds langs de Vecht tot de Oudegracht aan toe.

En weer die voorstelling hè! Opschieten om nog even een stempel te halen bij het genootschap St Jacob. Ben er net voor 15.00 uur. Verdorie is hij deze zaterdag niet open, wel volgende week. Sh.. ik me voor niets gehaast. En in de zenuwen omdat ik mijn stempel graag wilde. Ook graag een kopje thee daar was ik wel aan toe... Nou ja, andere keer maar. Die stempel ga ik nog wel halen. Ik ben wel langs de Jacobikerk geweest, maar niet naar binnen, omdat ik haast had voor de stempel.  Welverdiend 2 flesjes water met smaakje bij de Hema gehaald.. ik weet niet waar het vocht blijft wat ik drink. Ik hoef nauwelijks te plassen, het verdwijnt zo in mijn lichaam door het zweten van het lopen, denk ik. Nou, dat scheelt weer wild-plassen.

lekker met de trein en de bus naar huis. Volgende keer van Utrecht naar Wijk bij Duurstede. Ik overweeg daarna een stuk mijn eigen route te wandelen, omdat ik naar Nijmegen wil om die mooie kerk te bezichtigen, Cenakel.  En vandaar naar Maastricht. De LAW 9-2 route of Pieterpad.

En ik denk erover om een tentje mee te nemen. Maar dan moet ik wel een redelijk beslaapbaar matrasje vinden.

tot volgende keer.